Jorm Runt 2024

Planeringen av årets Jorm Runt är i full gång! Den 3/8-2024 smäller det. Gå gärna in på vår FB sida och anmäl dig på evenemanget. Mer info kommer löpande. Annars är du välkommen att höra av dig om du har funderingar.

Första helgen i augusti är det dax för årets höjdpunkt, Jorm Runt. En tävling som passar alla. Tävla i lag eller kör alla sträckor själv, en superstar! Och såklart mini Jorm Runt, en uppskattad tävling för våra minsta deltagare men pris till alla!

I år kommer tävlingen att vara lördag den 3:e augusti.

Anmälan till tävlingen görs på [email protected]. Mini Jorm Runt anmäls på plats.

Under dagen kommer det vara försäljning av hamburgare och annat gott. Det kommer vara lotteri med fina priser.

Välkomna till årets höjdpunkt!

Regler JormRunt

• 6 st personer/lag alltså olika personer/sträcka, ingen får göra flera sträckor när det är stafett, då blir laget automatiskt diskat. Respektive kontrollant har rätt att avbryta tävlingen för ett sådant lag som bryter mot den regeln.
  • Hjälmtvång vid cyklingen.
  • Flytvästar skall användas av båda i rodden. Dvs alla i båten ska ha flytvästen PÅ sig under hela sträckan.
  • Växling skall ske personligen av den som genomförde sträckan
  • Nummerlapp och staffetband skall bäras väl synligt. Väljer den tävlande att ha ett förstärkningsplagg under tävlandet ska nummerlappen vara utanpå. Även vid simning.
  • Stafettlag där någon bryter en sträcka, får laget automatiskt starta sist vid nästa växling.
  • Respektera varandra! håll avstånd, inga fula knep, gör tävlingen till en trevlig familjefest.

[us_gallery ids="341" columns="6"][us_gallery ids="341" columns="6"]

Om Jormvattnets IF